منتديات 12 شات
أهلا ومرحبا بكم في منتداكم منتدي شات 12 .. نتمنى لكم طيب التواجد
منتديات 12 شات
أهلا ومرحبا بكم في منتداكم منتدي شات 12 .. نتمنى لكم طيب التواجد
المواضيع الأخيرة
» نُونْ
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 Icon_minitime1أمس في 11:20 pm من طرف habiba maged

» سجل حضورك بكلمة لحد ف بالك 2017
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 Icon_minitime1أمس في 12:18 am من طرف habiba maged

» هل الربح من الانترنت حقيقي ؟
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 Icon_minitime1الجمعة 26 فبراير 2021, 9:34 pm من طرف jabal jabal

» أنس
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 Icon_minitime1الإثنين 22 فبراير 2021, 2:04 am من طرف habiba maged

» عاهديني
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 Icon_minitime1الجمعة 12 فبراير 2021, 12:59 pm من طرف Hany

» ســجـــل حــضــورك ادامــ الــمــرايــــة ًًًًً
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 Icon_minitime1الخميس 11 فبراير 2021, 9:30 pm من طرف 3del

» فراشة ~
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 Icon_minitime1الأربعاء 03 فبراير 2021, 10:37 am من طرف ! MEERA

» تويتات على جدار حياتي
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 Icon_minitime1الأحد 24 يناير 2021, 5:54 pm من طرف أيمن حسن

» قبَس مقتبس
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 Icon_minitime1السبت 23 يناير 2021, 5:42 am من طرف هجير الصمت

انت الزائر رقم ..

Website counter

صرخات الألم ( الجزء الأخير )

صفحة 4 من اصل 5 الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5  الصفحة التالية

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل

صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 Empty الجزء السابع

مُساهمة من طرف 3del الأربعاء 13 سبتمبر 2017, 6:21 pm

ولقينا اننا رجعنا كلنا تاني لنفس 
المكان اللي فية البابين 
بصتلي ريم وقالت اية اللي رجعنا هنا تاني رد طارق بلهجة غضب قولتلك مش لازم تصدقي الحلم وظهر صوت يقول لقد انتهي نصف الوقت وباقي من النصف ساعة خمسة عشر دقيقة 
وقال الروحاني مفيش وقت هات الكتاب ويلا بينا ندخل من الباب التاني ندور على التعويذة والا هلكنا كلنا وعدينا كلنا من الباب ونفس اللي حصل المرة اللي فاتت اتقفل الباب علينا وع بعد خطوات ظهر نفق ضيق اوي يدوب شخص واحد يفوت منة وقررنا يفوت مازن اول واحد ووراة ادهم ثم الروحاني ثم الرجل العجوز ثم عادل واتبقي انا وريم بصتلي وقالتي عدي انت عشان لو حصل متسبيهمش لوحدهم رد طارق بغضب 
ريم مفيش وقت للجدال الوقت بيمر وبالفعل عديت ريم من النفق
وانا عديت وراها واتقفل المدخل ورانا وسمعنا صوت 
 لقد تم اختياز الاختبار وانهيت رحلتلك ف دمشق 
وركبنا السيارة وتوجهنا للبيت للراحة والاستعداد للسفر الي ليبيا




والي هنا ينتهي الجزء السابع 


الي اللقاء في الجزء الثامن 

__________________________________________________
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 1220993638_Cheraghi-Sadeghi
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 2m2cmjb
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 2qas7io

اكرهني بصدق 
تجاهلني بصدق
احبني بصدق


هكذا                ساحترمك  
3del
3del
مستشار المنتديات
مستشار المنتديات

صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 1367385643753
الجنس : ذكر
تاريخ الميلاد : 08/12/1980
تاريخ التسجيل : 29/07/2016
عدد المساهمات : 2028
مكان الاقامة : ف مكان تسكنة الاشباح والادخنة فلا تسالني عن عنواني والا ادخلتك عالم النسيان

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 Empty الجزء الثامن

مُساهمة من طرف 3del الأربعاء 13 سبتمبر 2017, 7:08 pm

 ووصلنا البيت بدون اي كلام وكل واحد طلع اوضتة يرتاح واتفقنا مع شروق الشمس حنتوجهة للمطار لاستكمال رحلتنا وفعلا مر الوقت ف هدوء زي ما يكون الهدوء الذي يسبق العاصفة وركبنا الطيارة ووصلنا للمطار وركبنا الطيارة ونزلنا مطار بني غازي وكانت ف انتظارنا سيارة توجهنا معاها لبيت قديم شوي واقترح الروحاني اننا نطلع نرتاح ونتحرك منتصف الليل 
وكان المكان ف الخريطة
 المقابر 
وتوجهنا للمقابر ومش عارفين التعويذة ف انهي مقبرة من المقابر والاغرب المكان مفهوش حارس او اي شيء قال الرجل العجوز
فين الكتاب رد مازن الكتاب مع طارق بصلة الروحاني وقالة افتح الكتاب ي طارق وشوف اي مكتوب فية ولسة بفتح الكتاب لقيت 
جدتي واقفة علي مقبرة قديمة ومبتسمة صرخت جدتي جدتي جريت عليها والكل بيصرخ 
طارق ارجع رايح فين وف لحظة جدتي دخلت المقبرة ووقفت ادام المقبرة وعايز ادخل مسكني عادل وقالي رايح فين
قولتلة لازم ادخل لجدتي هي 
قالت حتساعدني ووعدتني بكدا رد الروحاني بغضب 
انا سالتك جدتك جاتلك قولت لا لية مقولتيش الحقيقة 
وخبطت علي المقبرة وبصراخ
افتحي ي جدتي انا محتاجلك مسكني مازن وشدني بعيد 
وقالي عايزين يخدعوك بصورة جدتك القوة بين ايديك 
لازم نلاقي التعويذة بمجهودنا  
ورديت ريم وقالت شوفوا مكتوب 
مين صاحب المقبرة 
 الشصيع ابن رمجدان 
 اكبر السحرة وكاهن السحر الاسود رد ادهم يستحيل ندخل هنا ونطلع احياء المكان وسمعت أصوات ناس بتتعذب وابتدت كائنات تخرج زحف من جوة وجاية ناحيتنا بس 
وابتديت اقرأ كلام 
 اينكاش لرابتاع
 اين انتم بحق العهود 
 الوريث بحاجة اليكم 
اظهرو  يا حراس العهد
 يا اسود باطن الارض
 الوريث ينادي
 نفذو ما وعدتم بة 
من حماية حتي نجد التعويذة
 رواغات اربتعفو رزبعاتن النمكشعل
 وضع يبطل وآخر   يزول 
وما جاء بة الوريث هو الحق
  وظهرت كائنات عملاقة من خلفي
قائلة سمعا وطاعة يا وريث العهد ودخل الجميع نوبة صراخ حادة
وصرخت فيهم جميعا محدش يخاف الكل هنا تحت امري واستطاعتي فتكلمت الكائنات 
وقالت امركم يا سيدي 
ولكن عليك تقديم الكربان 
دم احد من اصدقاءك لكي نخبرك بالمقبرة الموجود بها التعويذة 
فصرخت فيهم ووضعت يدي 
علي عنق كبيرهم اخبروني بالحقيقة والا احرقتكتم جميعا
فبدوا بالصراخ وتحدث كبيرهم  المقبرة رقم خمسة
 ورحنا نشوف المقبرة فين لقينا جدار مكتوب علية رقم 5
رد الروحاني لقد خدعوك 
وبنظرة كلها شر قال طارق 
اصمت والا احرقتك فذهل الجميع من تصرف طارق 
ولاحظ مازن وجود علامة 
بجانب الرقم رد العجوز محدش يلمس حاجة وبسرعة مد طارق 
أيدة  علي العلامة 
فتح المدخل بس لقينا خفافيش 
جاية ناحيتنا وحتهجم علينا 
رد طارق كلة ينام ف الارض 
  
والي هنا ينتهي الجزء الثامن 


الي اللقاء ف الجزء التاسع 

__________________________________________________
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 1220993638_Cheraghi-Sadeghi
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 2m2cmjb
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 2qas7io

اكرهني بصدق 
تجاهلني بصدق
احبني بصدق


هكذا                ساحترمك  
3del
3del
مستشار المنتديات
مستشار المنتديات

صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 1367385643753
الجنس : ذكر
تاريخ الميلاد : 08/12/1980
تاريخ التسجيل : 29/07/2016
عدد المساهمات : 2028
مكان الاقامة : ف مكان تسكنة الاشباح والادخنة فلا تسالني عن عنواني والا ادخلتك عالم النسيان

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 Empty رد: صرخات الألم ( الجزء الأخير )

مُساهمة من طرف habiba maged الأربعاء 13 سبتمبر 2017, 11:20 pm

Shocked Shocked
F
F
F

__________________________________________________
لن يأتي غداً 
habiba maged
habiba maged
عضو نشيط
عضو نشيط

صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 2py5pv10
الجنس : انثى
تاريخ التسجيل : 07/06/2016
عدد المساهمات : 556
مكان الاقامة : Egypt

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 Empty الجزء التاسع

مُساهمة من طرف 3del الخميس 14 سبتمبر 2017, 12:40 am

ومحدش فيهم لحق ينام ع الارض والكائنات كلها جريت وهجمت ع الجميع وقعدت تقطع فيهم وانا مش قادر اعمل حاجة وعمال اصرخ 
لا لا بأمركم لا 
 ملهمش ذنب 
وفجاءة ريم بتصرخ وتقولي في اي مالك بتصرخ لية
 ومالك بتعيط لية 
ومالك وقفت مكانك لية يلا 
بينا نكمل خلينا نخلص من اللي احنا فية بصلتهم كلهم وقولت انتو كويسين 
ايوة كلنا بخير انتا اتسمرت مكانك سرحت وبنكلمك مبتردش وتصرخ احنا لازم نلاقي التعويذة ونرجع عمر الوقت مش ف صالحنا 
قال الروحاني طلع الكتاب يمكن 
يفيدنا ويعرفنا اي شيء 
وبمجرد لمسي للكتاب لقينا الطريق اتسد وبقي ف جدار 
بس الغربية اول ما لمست الجدار 
اتفتح  ولا حتي  طلب مني اثبات ولا حتي ظهر  كلام
ودخلنا من الجدار لقينا 
كائنات واقفة علي جانبي الطريق زي ما يكون حراس كل ما نمشس خطوة يبصولنا  اوي ويوسعو المكان علشان نمشي وسطهم وفضلنا ماشين كتير 
ومش عارفين حنعمل اية ولا اية لقيت الكائن اللي كان عايز كربان  ظهر وبيقول 
اهلا بالوريث 
قولتة انتا تاني عاوز مني اية 
اية المطلوب صمت ثم قال 
هذا خاتم التعويذة
ولكن تذكر اذا دخل احد معك المرحلة القادمة فسيهلكون كلهم 
واختفي الكائن من قدامي 
وهنا مسكت الخاتم وقولت
لكل اصدقائي والروحاني والعجوز
انا حكمل لوحدي ومع معارضات
كتيرة رضخ الجميع للأمر 
واخدت الخاتم والكتاب 
وكملت ف الممر لوحدي 


والي هنا ينتهي الجزء التاسع 


الي اللقاء ف الجزء العاشر 

__________________________________________________
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 1220993638_Cheraghi-Sadeghi
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 2m2cmjb
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 2qas7io

اكرهني بصدق 
تجاهلني بصدق
احبني بصدق


هكذا                ساحترمك  
3del
3del
مستشار المنتديات
مستشار المنتديات

صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 1367385643753
الجنس : ذكر
تاريخ الميلاد : 08/12/1980
تاريخ التسجيل : 29/07/2016
عدد المساهمات : 2028
مكان الاقامة : ف مكان تسكنة الاشباح والادخنة فلا تسالني عن عنواني والا ادخلتك عالم النسيان

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 Empty رد: صرخات الألم ( الجزء الأخير )

مُساهمة من طرف 3del الخميس 14 سبتمبر 2017, 12:42 am

habiba maged كتب:Shocked Shocked
F
F
F


اي دة بقي رموز لازم الاستعانة 

ب طارق افك لفكها  ههههه

__________________________________________________
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 1220993638_Cheraghi-Sadeghi
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 2m2cmjb
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 2qas7io

اكرهني بصدق 
تجاهلني بصدق
احبني بصدق


هكذا                ساحترمك  
3del
3del
مستشار المنتديات
مستشار المنتديات

صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 1367385643753
الجنس : ذكر
تاريخ الميلاد : 08/12/1980
تاريخ التسجيل : 29/07/2016
عدد المساهمات : 2028
مكان الاقامة : ف مكان تسكنة الاشباح والادخنة فلا تسالني عن عنواني والا ادخلتك عالم النسيان

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 Empty رد: صرخات الألم ( الجزء الأخير )

مُساهمة من طرف 3del الخميس 14 سبتمبر 2017, 1:14 pm

ومشيت لوحدي وعقلي كلة مع اصحابي وي تري كان قرار صح اني اسيبهم لوحدهم ولقيت الجدران زي ما تكون اتلونت بالنار واتحولت العتمة لنور  وسامع انفاس كتيرة ورايا وحوليا وسامع اصوات زي نزاع اموات ولقيت حاجة خبطتني خبطة قوية جدا وفقدت اتزاني والنار اللي كانت ع الجدران بدات تقرب مني وحاولت افتح الكتاب لكنة وقع من ايدي ووقعت ع الارض وحطوني بدائرة
 وبدات اسمع صوت 
العزايم والتراتيل 
وكلام مش مفهوم 
قولتلهم عوزين مني اي سيبوني مش عاوز عهود
 مش عاوز عمر 
انا تعبت ومبقتيش قادر ع المقاومة وسمعت صرخات 
انة الهلاك والجحيم ايها الوريث وف لحظة استسلام افتكرت كلام جدتي واني مش لازم اضعف واني ساحر بالوراثة وصرخت 
الحقيني ي جدتي 
ولقيت جدتي بتبتسم وحدفتلي الكتاب  ومع حدفها للكتاب 
بدوا  يبعدوا زي ما يكونو خايفين
 ومع امساكي بالكتاب حسيت بقوة وثقة ف نفسي وابتدا الخوف يروح وبدأت ارتل عليهم كلمات 
 انا وريث العهد انا حامي العهد رواخقشة الفرب مث يونال اهخنا وثمكفع خبجث
 يا حراسي اظهرو الان 
الوريث يجتاجكم 
الخضوع او الموت
 الخضوع الان 
وتراجعت كل شيء  وظهر ع الجدران لقد اتمتت الاختبار 
والجزء الاول من التعويذة تم اجتيازة وبصيت لقيت كل اصدقائي والكل بيبصلي 
ازاي رجعنا كلنا هنا رد العجوز 
وقال يلا نخرج من هنا قبل الوقت المحدد وقال مازن ف باب هناك للخروج وع مخرج الباب 
مكتوب باقي لك اخر مرحلة 
ولكن عليك ان تبحث عنها 
ف ارض الكنانة ولتعلم ان 
مصر مقبرة للغزاة 
وخرجنا بسرعة وقاصدين نرجع مصر بس كان لازم نرتاح ونغير 
هدومنا ونستعد لنزول مصر وحل اللغز وقبل ما نركب السيارة صرخت ريم وقالت يعني اي 
لسة حستني وانا معرفش عمر حصلة اي وقاطعها عادل وادهم ومازن واحنا فور نزولنا مصر 
منسحبين من الموضوع 
وبص الروحاني لصديقة
ولسان حال الجميع كل فرد يتحدث عن حالة ورد طارق 
انا حكمل حتي لو كنت لوحدي 
ويلا بينا نروح نرتاح وأما نوصل 
مصر اللي عايز حاجة يعملها 


والي هنا ينتهي الجزء العاشر 


الي اللقاء في الجزء الحادي عشر 

__________________________________________________
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 1220993638_Cheraghi-Sadeghi
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 2m2cmjb
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 2qas7io

اكرهني بصدق 
تجاهلني بصدق
احبني بصدق


هكذا                ساحترمك  
3del
3del
مستشار المنتديات
مستشار المنتديات

صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 1367385643753
الجنس : ذكر
تاريخ الميلاد : 08/12/1980
تاريخ التسجيل : 29/07/2016
عدد المساهمات : 2028
مكان الاقامة : ف مكان تسكنة الاشباح والادخنة فلا تسالني عن عنواني والا ادخلتك عالم النسيان

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 Empty رد: صرخات الألم ( الجزء الأخير )

مُساهمة من طرف 3del الجمعة 15 سبتمبر 2017, 7:24 am

وتحركنا بالفعل للبيت ف صمت 
من الجميع زي ما يكون كل واحد 
بيدي قرارة الأخير والكل صحي 
الصبح مقرر حيعمل اية وتوجهنا
للمطار وركبنا الطيارة ونزلنا عشان 
نتوجهة للباص المتوجهة للصعيد
وهنا بصيت للكل وسالتهم
مين حيجي معايا ومين حيمشي
ردت ريم اول حد وقالت 
أنا معاك يا طارق مستحيل اروح بدون عمر وضحك الثلاثي 
مازن وادهم وعادل وضحكوا
وقالوا هيا ايام سودة 
معاك لما نشوف اخرتها ف الرحلة دى ورد الروحاني وصديقة مينفعش نسيبكم احنا معاكم للآخر 
ورد مازن ساخرا قائلا 
اهو انا مش خايف إلا منكم ولا فاهم مصلحتكم اي ف الحدوتة دي
وضحكا جميعا وركبوا الباص متوجهين للمكان المنشود 
 المكان عبارة عن بيت مهجور في منطقة لا تصلح للسكن بجوار المعابد وعند وصولنا أدهم بصلي هو دة المكان اللي بالخريطة 
وهو معقول حد يسكن هنا 
 المكان كان مرعب وقفنا أدام البيت   فتحنا الباب  وفتشنا المنزل كلة مش لاقين مدخل لاي شيء
لفت نظري صورة جنب اوضة من الاوض دققت جامد في الصورة
صورة لرجل لابس خاتم 
ولسة بقرب من الصورة ومن الخاتم  وابتدي الجدار اللي خلف الصورة ينقسم ويفتح  الكل واقف  بس لما الجدار فتح كان مفيش حاجة نمشي عليها كان عبارة عن فراغ ولا سلم ولا ارض ولا اي حاجة نمشي عليها الا الهوا طبعا يعني بمجرد عبورنا هنقع 
الكل بصلي وقالوا هندخل ازاي قولتلهم معرفش  رد الروحاني 
وقال بص الكتاب فتحت الكتاب 
ومعرفناش نوصل لحل وجوايا احساس اننا لازم نعدي ومليون حاجة بتقولي ارجع وقررنا 
اننا نكمل .وقولتهم بدون نقاش انا حعدي اول واحد واخدت اول خطوة لقيت سلم قديم ظهر وبدانا ف النزول علي السلم وف نزولنا مازن بيسند ع الحيطة لقي الصورة اللي كانت ع الحيطة وقعت الكل رجع مكانة ورد العجوز محدش يلمسها ورجع طارق وخد الصورة وقال يلا بينا نكمل وكل واحد يخلي بالة ونزلنا السلم لقينا اوضة وليها باب مقفول ومرسوم ع الباب مربع افتكرت الصورة وبدات افردها واحطها جوة المربع وبدا يتشكل جسر وعبرنا الجسر وفور مرورنا كلنا ووصلنا اختفي الجسر 
ومشينا لقينا باب مكتوب علية 
اذا كنت الوريث اهلا بك ومن معك ودخلنا مكان غريب كان صوتنا بيعمل صدي صوت وزي اشباح بتتحرك وابتدينا نمشي بحظر شديد
وفجأة ظهرلي كائن وقالي 
لقد حان وقت الاختبار   واختفي اصدقائي من حولي إذا أردت استعادتهم  مرة اخري فعليهم
ان يتغلبوا علي شهواتهم 
وظهرت ادامي شاشة كبيرة علي الحائط باين فيها كل اصدقائي 
 وقبل ان ينصرف قال 
سيهلكوا ان غلبتهم شهواتهم 
فنحن لا نحب المتتطفلين 
وذهب وتركني انظر لاصدقائي  واشاهد ماذا سوف يفعلون 
لقيت الروحاني إدامة صندوق ذهب ومتردد ياخد منة ولا لا 
كذلك ريم أمامها تحف ومجوهرات
ثمينة للغاية وايضا مترددة
وكذلك أدهم وعادل ومازن أمامهم سيارات لها اشكال رائعة وساعات ثمينة 
ولسان حال الكل التردد
وحسيت انهم حيضعفوا ونهلك جميعا وجاتلي نوبة صراخ وبكاء 
ومش عارف الأمر أصبح ف أيديهم 


الي هنا ينتهي الجزء الحادي عشر 


الي اللقاء ف الجزء الثاني عشر

__________________________________________________
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 1220993638_Cheraghi-Sadeghi
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 2m2cmjb
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 2qas7io

اكرهني بصدق 
تجاهلني بصدق
احبني بصدق


هكذا                ساحترمك  
3del
3del
مستشار المنتديات
مستشار المنتديات

صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 4 1367385643753
الجنس : ذكر
تاريخ الميلاد : 08/12/1980
تاريخ التسجيل : 29/07/2016
عدد المساهمات : 2028
مكان الاقامة : ف مكان تسكنة الاشباح والادخنة فلا تسالني عن عنواني والا ادخلتك عالم النسيان

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

صفحة 4 من اصل 5 الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5  الصفحة التالية

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة


 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
Google