منتديات 12 شات
أهلا ومرحبا بكم في منتداكم منتدي شات 12 .. نتمنى لكم طيب التواجد
منتديات 12 شات
أهلا ومرحبا بكم في منتداكم منتدي شات 12 .. نتمنى لكم طيب التواجد
المواضيع الأخيرة
» نُونْ
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 Icon_minitime1أمس في 11:20 pm من طرف habiba maged

» سجل حضورك بكلمة لحد ف بالك 2017
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 Icon_minitime1أمس في 12:18 am من طرف habiba maged

» هل الربح من الانترنت حقيقي ؟
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 Icon_minitime1الجمعة 26 فبراير 2021, 9:34 pm من طرف jabal jabal

» أنس
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 Icon_minitime1الإثنين 22 فبراير 2021, 2:04 am من طرف habiba maged

» عاهديني
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 Icon_minitime1الجمعة 12 فبراير 2021, 12:59 pm من طرف Hany

» ســجـــل حــضــورك ادامــ الــمــرايــــة ًًًًً
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 Icon_minitime1الخميس 11 فبراير 2021, 9:30 pm من طرف 3del

» فراشة ~
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 Icon_minitime1الأربعاء 03 فبراير 2021, 10:37 am من طرف ! MEERA

» تويتات على جدار حياتي
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 Icon_minitime1الأحد 24 يناير 2021, 5:54 pm من طرف أيمن حسن

» قبَس مقتبس
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 Icon_minitime1السبت 23 يناير 2021, 5:42 am من طرف هجير الصمت

انت الزائر رقم ..

Website counter

صرخات الألم ( الجزء الأخير )

صفحة 2 من اصل 5 الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5  الصفحة التالية

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل

صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 Empty رد: صرخات الألم ( الجزء الأخير )

مُساهمة من طرف habiba maged الإثنين 11 سبتمبر 2017, 10:11 am

الله
كم احب هذا النوع من الرعب الممتزج بالتشويق فيما بعد
وكم يفتقد هذا المكان لهذا النوع من القصص
متابعه حتي الفصل الاخير

صدقوني صرخات الالم التي كانت تقصها جدتي لا تضاهي شيئا ف صرخات الحيااه

بالتوفيق ي عادل
دمت شعله نشاط

__________________________________________________
لن يأتي غداً 
habiba maged
habiba maged
عضو نشيط
عضو نشيط

صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 2py5pv10
الجنس : انثى
تاريخ التسجيل : 07/06/2016
عدد المساهمات : 556
مكان الاقامة : Egypt

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 Empty رد: صرخات الألم ( الجزء الأخير )

مُساهمة من طرف 3del الإثنين 11 سبتمبر 2017, 1:48 pm

habiba maged كتب:الله
كم احب هذا النوع من الرعب الممتزج بالتشويق فيما بعد
وكم يفتقد هذا المكان لهذا النوع من القصص
متابعه حتي الفصل الاخير

صدقوني صرخات الالم التي كانت تقصها جدتي لا تضاهي شيئا ف صرخات الحيااه

بالتوفيق ي عادل
دمت شعله نشاط



وما الحياة إلا صرخات ألم بداخلنا جميعا 
ولكننا نتألم لنتعلم لعل يكون الألم 
هو الشافي من الأوجاع 
وأعتقد أن ما يحتاجه المكان أقلام تهوي الكتابة 
تحتاج الحرف لا شيء آخر 
سعيد بتشجيعك ومتابعتك
واتمنى ان اكتب شيء جيدا يليق 
بالمتابعة والمشاهدة 
انتظرك دائما 
تحياتي الك 

__________________________________________________
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 1220993638_Cheraghi-Sadeghi
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 2m2cmjb
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 2qas7io

اكرهني بصدق 
تجاهلني بصدق
احبني بصدق


هكذا                ساحترمك  
3del
3del
مستشار المنتديات
مستشار المنتديات

صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 1367385643753
الجنس : ذكر
تاريخ الميلاد : 08/12/1980
تاريخ التسجيل : 29/07/2016
عدد المساهمات : 2028
مكان الاقامة : ف مكان تسكنة الاشباح والادخنة فلا تسالني عن عنواني والا ادخلتك عالم النسيان

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 Empty رد: صرخات الألم ( الجزء الأخير )

مُساهمة من طرف 3del الإثنين 11 سبتمبر 2017, 1:56 pm

  روحنا كلنا جري ناحية الباب عشان نشوف مين فتحنا لاقينا ريم خطيبة عمر جات تتطمن علي عمر وقالت انا بتصل علي عمر  تليفونوا مقفول هو فين علشان عاوزاة ضروري كلنا بصينا لبعض مش عارفين نقولها اي نقولها عفاريت جم خدوة طبعا شكلنا باين اننا مخبين حاجة وعملين نتهته في الكلام فقالت عمر  فين 
 قالت لو مخبين حاجة قولولي علشان حلمت حلم غريب جدااا قولتلها حلم اية احكي قالت حلمت ان عمر بيتعذب وبيقولي الحقيني وقالي روحيلهم هما عارفين مكاني تعالي انقذيني بصلنها كلنا وحكينلها علي كل حاجة الغريبة انها تحلم بنفس اللي حصل وقال مازن احنا
لازم نشوف عمر راح فين اكيد السر 
في الخريطة والكتاب  
رد طارق اي الهبل دة هو احنا عارفين مين الي خطفوة رد أدهم 
ستك السبب ي طارق كان يوم 
اسود يوم ما جينا هنا رديت ريم وقالت مش وقت خناق
لازم نشوف عمر فين رد مازن وقال عندي فكرة انا اعرف واحد روحاني ممكن يساعدنا ويقولنا نعمل اية وبالفعل اتصلنا وكلمناه وقالنا تعالو بس ممكن تقوللي المشكلة اية علشان اعرف احدد السبب راح طارق حكالة واول ما حكي عن الكتاب وشكلة ومحتواة اتغير صوت الروحاني وقال
 انتو فين انا جاي حالا 
اوعو تلمسو حاجة وفعلا وصل بعد ساعه الا ربع واستغربنا علشان المسافة مكنتش قريبة ف عادل  قالو امال انتا جاي طاير ولا اية الراجل بصلو بصة مع ابتسامة باين من معناها بطل ظرف قال فين الكتاب اول ما شاف الكتاب كانت الدهشة باينة ع ملامحة زي ما يكون شاف الي عمرو ماشافو وبيحلم بية قال قصة بقا احكولي كل حاجة بل الظبط من الي حصل واية علاقة الكتاب دة بيكم وجة هنا ازاي ابتدينا نحكيلو كل حاجة حصلت قام سالني
 اية علاقة ستك بالكتاب والقصة الي كانت بتحكهالك وفجأة قال الروحاني ممكن اشوف اوضة ستك  قلتلة اكيد طبعا اتفضل طلب من الكل يقعد وميدخلش وطلب مني اني ادخل معاه ودخلنا وقفل الباب علينا وقالي لو الي شاكك فية وحاسس انو صح هنفتح علينا ابواب الجحيم لو تفكيري غلط الموضوع هيبقا سهل شوية قام مغمض عينة وابتدي يهمس بكلام غريب كلام مش مفهوم وهو مغمض عينة وانا  حسيت بكائنات غريبة عمالة تتحرك حولية وانا عاوز اتكلم واقولة صوتي مبيطلعش وطول ما هو بيهمس هما بيزيدو غضب عني بس مبيتكلموش عملين يلفو حولية مش مقربين مني قام ظهر كائن ضخم اسود تمام عينة بيضة تماما جسمة كلة شعر شكلة بشع قام صرخ وهجم علية وفي اللحظة الي هو بيهجم علية قام فتح عينة بغضب شديد وكل حاجة اختفت بس هو مركز علي حاجة ورايا ومركز اووي وبغضب وعمال يهز دماغة لدرجة اني خفت منة لسة بلتفت اشوف اي ورايا شوفت 
والي هنا ينتهي الجزء الأول 
الي اللقاء في الجزء الثاني 


عدل سابقا من قبل 3del في الإثنين 11 سبتمبر 2017, 7:12 pm عدل 1 مرات

__________________________________________________
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 1220993638_Cheraghi-Sadeghi
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 2m2cmjb
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 2qas7io

اكرهني بصدق 
تجاهلني بصدق
احبني بصدق


هكذا                ساحترمك  
3del
3del
مستشار المنتديات
مستشار المنتديات

صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 1367385643753
الجنس : ذكر
تاريخ الميلاد : 08/12/1980
تاريخ التسجيل : 29/07/2016
عدد المساهمات : 2028
مكان الاقامة : ف مكان تسكنة الاشباح والادخنة فلا تسالني عن عنواني والا ادخلتك عالم النسيان

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 Empty رد: صرخات الألم ( الجزء الأخير )

مُساهمة من طرف 3del الإثنين 11 سبتمبر 2017, 7:02 pm

شفت جدتي  وحواليها كائنات غريبة بس مكنوش شيفاني الصورة كانت ضبابية مجسمة وشوفت جدتي وكانها بتقص شعر مني وانا نايم وعمالة تقول كلام مش مفهموم وتقول للكائنات خدوا بالكم منة خدو وف لحظة زي ما اكون كنت ف كابوس لاقيت عادل  بيصحيني وبيقولي فوق يبني ببصلهم كدا بقولهم اية الي حصل انا ازاي جيت هنا هو الروحاني فين
رد مازن وقال هو قال انك اغمي عليك وهو راح مشوار يجهز شوية حاجات علشان هنسافر معاة
 قلتلهم هنسافر فين وعمر اللي مختفي حنعمل فية اية 
الروحاني اتفق معانا حنسافر لصديق لية بيفهم ف الخرائط دي 
وحسيت أن الكل مقتنع ف سبيل اننا نخرج من الألغاز دي وقولت ياريت يا ريم تروحي انتي واحنا حنبقي نطمنك  بصتلي ريم  بغضب وقالت نعم تسافرو فين انا مش هسيبكم هسافر معاكم ادهم بصلها وقلها يابنتي احنا مش عارفين رايحين فين 
ولا اي اللي مستنينا ف الألغاز دي 
ردت ريم بغضب 
 ازاي يعني دة خطيبي ومستحيل اسيبة  الا اما اطمن علية 
خبط الباب كان الروحاني ومعاة واحد تاني بس كبير في السن بس كانو بيصولي جامد وقطع كلامنا الروحاني وقال الكل لازم يجي مينفعش حد يروح كل الي حلم ب عمر أو لية علاقة بية  هيجي 
قال مازن كدا انا أوت وحروح انا 
لأني محلمتيش بية رد مساعد الروحاني وقال انت متأكد انك محلمتيش بية 
بصيت في الارض وبان علي وشيء القلق وقولت هو مكنش حلم بالمعنى رد طارق وانت ازاي تخبيء علينا الكلام دة رد الروحاني حلمت وقالك تعالا ولا لا أتسمر مازن مكانة وقال انا اسف خلاص حاجي معاكم يخربيتك ي طارق كانت دعوة سودة قال الروحاني خلاص قضي الامر وكلكم بقايتم ف مركب واحدة روح ي طارق هات الكتاب والخريطة فيقول لادهم روح انت هات الكتاب والخرائط رد الروحاني بعنف اوعي حد يلمس الكتاب غير صاحب الارث علشان ميتحرقيش روحت اجيبهم ولسان حال الكل اية الهبل الي بيقولوا الراجل دة ورحت جبت الحاجة واعطتها للروحاني قال دول محميين بطلاسم مخفيه ومشفره والطلسم دة قديم وواضح ان كان في حد بيحاول يفك الطلسم دة بس الطلسم دة اول مرة اشوف زية واني افكة هيحتاج مني وقت قلتلة وقت اي ما الخريطة باينة اهي قالي خريطة اي دي خريطة عادية بس المكان الي هنروحة مخفي في الخريطة امال العلامات دي اي قالي علامات اية فين العلامات دي قولتله اهي قدامك بس واضح ان مفيش حد شايفها غيري 
الروحاني والراجل الي معاه بصولي اوووي والروحاني قال انا كدا فهمت جدتك كانت من اعظم السحرة علشان الي يعمل كدا مش ساحر عادي ولا حتي متمكن الواضح ان عيلتك من زمان كانت سحرة ومش اي سحرة جدتك ربط الكتاب والخريطة بطلسم مفيش حد علي وجة الارض هيعرف يقرء الخريطة غيرك ولا الكتاب حد هيعرف انتا بيتك فية عشاير كاملة من الجن بس محدش يقدر يقرب منك ولا ياذيك  علشان جدتك كانت حمياك ولغاية ناو وواضح ان في عهد مربوط من زمااااان اوووي ان عيلتك تكون في امان بس دة اية علاقتة باختفاء عمر 
الموضوع فية لغز كبيير ولازم نعرفة بص يا طارق انا عاوزك تاخد ورقة وترسملنا الخريطة زي ما انتا شايفها بالظبط وفعلا رسمت الخريطة والراجل بص عليها وقال في 3 نقط للتجمع لازم نمر علي كل نقطة ومن الواضح ان في اختبارات هنمر بيها في كل مرحلة المرحلة الاولي هتبقي في سوريا بعد كدا هنروح علي ليبيا وبعد كدا علي المغرب وبعد كدا نقطة اللقاء هتبقي في القاهرة في الصعيد قلتلو لية كل دة منروح الصعيد  علي طول اية الي هيسفرنا ويتعبنا وبعدين دة محتاج مصاريف واحنا الفلوس الي معانا مش هتكفي الروحاني قال محدش يشيل هم الفلوس ومينفعش لازم نروح الاماكن دي بالترتيب بس انا بيني وبين نفسي بقول هو لية مهتم اووي كدا وكمان هيساعدنا في الفلوس وفي السفر حاجة غريبة يلا الكل ينام ويجهز نفسة علشان هنبداء من بكرة وبالفعل قولنا نروح ننام بس الراجل الي مع الروحاني قالي انا عوزك تنام في اوضة جدتك لوحدك انهاردة قولتلة اشمعنا يعني قالي اسمع الكلام بس وبالفعل كل واحد راح ينام وانا دخلت اوضة جدتي وفردت جسمي علي السرير بس في صهد وحر في الاوضة شديد جدااااااا اول مرة احس بية وسامع اصوات زي العزايم والترانيم في ودني مش عارف مصدرها اي وكل ما الكلام يزيد جسمي يتالم اكتر وفجاءة لقيت نفسي بقوم وبقراء في الكتاب وعمال اقول كلام مش مفهوم واقول الان لقد اختلف الزمان بحق الواكد القادم اقسم عليكم بل الطاعه الويث بحق العهود القديمة يا حماة العهد اقسم عليكم بل الطاعه بحق الدماء الطاهرة انا ولي العهد يا جنود باطن الارض احموني والصوت التاني يعلي وانا اعلي صوتي واقراء بكلام مش مفهوم وانا مش عارف بعمل كدا ازاي علشان افوق الاقي جدتي قاعدة قدامي علي السرير وبقولها هو اية الي بيحصل دة هو انتا كنتي ساحرة  ردي عليا فهمني قوللي ان كل الي انا فية دة حلم انا صحبي ضااع قولي اعمل اية 
طارق لازم تعرف اني مش وحشة والي حصل دة غصب عننا كلنا متفتكرش انك لوحدك الي خسرت ناس بتحبهم انا خسرت ابني وامك الي بيحصل دة بسبب عهد
 قديم فاكر القصة والسحرة الي كنت بحاول اقرالك عنهم دول اجدادك الكبار عهد مربوط بي عائلتنا من سنين والعهد ينتهي  بالوصول للمكان وحل اللغز وكل العائلة كانت بتحاول توصل وكل ما حد من  العيلة يحاول يوصل لخيط لغاية ما قدرنا نعمل الخريطة والكتاب وكل حد ف العيلة ورقها وانا اخذتها من والدي وقدرت اوصل لي اماكنهم بس كبر بيا الزمن ومقدرتش اتحمل انتا الامل علشان تنهي الي حصل دة وتحمي نسلك ونسل احفادك من اللعنة دي ومتنساش انت ساحر بالوراثة والعهد ومفيش مخلوق علي وجة الارض يقدر يتحكم في الكتاب والخريطة غيرك انتا عندك قوة حتعرفها بعدين واوعا تخاف او تضعف اوعي تبين ضعفك أدام اي شخص حتي مهما كان 
هم مين يا جدتي انتي رايحة فين جدتي متسبنيش لوحدي .




والي هنا ينتهي الجزء الأول 




الي اللقاء ف الجزء الثاني 

__________________________________________________
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 1220993638_Cheraghi-Sadeghi
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 2m2cmjb
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 2qas7io

اكرهني بصدق 
تجاهلني بصدق
احبني بصدق


هكذا                ساحترمك  
3del
3del
مستشار المنتديات
مستشار المنتديات

صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 1367385643753
الجنس : ذكر
تاريخ الميلاد : 08/12/1980
تاريخ التسجيل : 29/07/2016
عدد المساهمات : 2028
مكان الاقامة : ف مكان تسكنة الاشباح والادخنة فلا تسالني عن عنواني والا ادخلتك عالم النسيان

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 Empty رد: صرخات الألم ( الجزء الأخير )

مُساهمة من طرف أميرة الثلاثاء 12 سبتمبر 2017, 1:22 am

السلام عليك ورحمة الله
بجد وحقيقي منور ياعادل


فينك من زماان وفين قصصك


بس فيك عيب صغير بس وحش جدا


بتشوقنا لقصصك وتسيبنا Very Happy


متابعة مع حبيبة ولجدتك ولك عادل 


ويارب مش تشوقنا وتسيبنا  Shocked


رايتك دائما ... وعاهدتك شعلة نشاط كما قالت حبيبة 


كل التوفيق عادل


يومك بيضحك Very Happy Rolling Eyes Very Happy
أميرة
أميرة
عضو مشارك
عضو مشارك

صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 2py5pv10
تاريخ التسجيل : 19/08/2017
عدد المساهمات : 59
مكان الاقامة : حلوان

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 Empty رد: صرخات الألم ( الجزء الأخير )

مُساهمة من طرف 3del الثلاثاء 12 سبتمبر 2017, 6:48 am

أميرة كتب:
السلام عليك ورحمة الله
بجد وحقيقي منور ياعادل


فينك من زماان وفين قصصك


بس فيك عيب صغير بس وحش جدا


بتشوقنا لقصصك وتسيبنا Very Happy


متابعة مع حبيبة ولجدتك ولك عادل 


ويارب مش تشوقنا وتسيبنا  Shocked


رايتك دائما ... وعاهدتك شعلة نشاط كما قالت حبيبة 


كل التوفيق عادل


يومك بيضحك Very Happy Rolling Eyes Very Happy


وع السلام 

صباح الورد اميرة 


اخبارك اي 


دة نورك ونور الجميع 


تسلمي ع كلماتك الجميلة 


لا خلاص نويت واخدت العهد من طارق 


اني اكمل القصة ووعد باجزاء دسمة مشوقة 


والسماح بقي لو الحروف دخلت في بعض 


ما الكل عارف انا بكتب بالنية


بكل الاحوال اسعدني مرورك المفقود 


ضلي بالجوار فالمنتدي  يفتقد أقلام


ذات طابع خاص مثلك


موفقة دائما واتمني أن أوفق فيما اقدم 


يومك بيضحك 

__________________________________________________
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 1220993638_Cheraghi-Sadeghi
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 2m2cmjb
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 2qas7io

اكرهني بصدق 
تجاهلني بصدق
احبني بصدق


هكذا                ساحترمك  
3del
3del
مستشار المنتديات
مستشار المنتديات

صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 1367385643753
الجنس : ذكر
تاريخ الميلاد : 08/12/1980
تاريخ التسجيل : 29/07/2016
عدد المساهمات : 2028
مكان الاقامة : ف مكان تسكنة الاشباح والادخنة فلا تسالني عن عنواني والا ادخلتك عالم النسيان

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 Empty رد: صرخات الألم ( الجزء الأخير )

مُساهمة من طرف 3del الثلاثاء 12 سبتمبر 2017, 6:52 am

ولقيت عادل بيصحيني من النوم بيقولي طارق اصحي عاوزك في حاجة مهمة في شيء غريب بيحصل انا مش فهمة قلتلة اية 
يا عادل قالي يعني مش مستغرب اهتمام الناس بالموضوع زي ما يكونوا اخوات عمر او جمعية خيريةوبالذات الرجل العجوز اللي مع الروحاني سكت كدا ومش عارف اقولة اي مممممم
قولتة يمكن صعبنا عليهم وعاوزين يساعدونا واستغرب من الكلمة وقالي طيب انا معاك عاوزين يسعدونا بس انت عارف رحلات زي دي تتكلف كام اصلا واي حجم الاستفادة أسئلة كثيرة ي طارق  قولتة بص كلة حيبان وقولتة بسخرية 
تروح فين الشمس من قفا الفلاح
 ويلا روح صحي ريم ومازن وادهم والروحاني والراجل اللي معاة عشان نفطر ومشي عادل وفعلا صحي واتجمعنا وقعدنا نفطر والكل ساكت وبنظرة خبيثة 
قال الروحاني طارق محصليش حاجة امبارح وانت نايم ف اوضة جدتك ؟؟
سكت كدا وقولت ف سري هو ممكن يكونوا عرفوا باللي دار بيني وبين جدتي وبلا تردد قولت 
لا ابدا حيحصل اي بس 
قالي يعني مشفتش حاجة غريبة اي حاجة حصلت معاك 
قولتة لا محصلش حاجة 
قالي متاكد،؟! 
قولتة ايوة متاكد ¡¡¡
بصلي بصة خبث وقالي ماشي  المهم يلا بينا علشان احنا حجزنا التذاكر وحنتحرك بعد ساعتين من الان كلة يجهز حالة
وقاطع أدهم كلام الروحاني 
هو لازم اجي انا معاكم وبسخرية
اصل ف هدوم ضروري اغسلها النهاردة رديت علية ريم 
انت بتهزر وصاحبك مخطوف ومش عارفين حصلة اية 
قاطعها أدهم وقال ي بابا دة مش هزار دة خوف بعيد عنك 
وتدخل مازن
 وقال استرجل ي حيلتها واشرب بيرل 
رد طارق بلهجة غضب 
بطلوا هزار والش بقي بلاش شغل الاطفال ويلا بينا نجهز امورنا 
وبالفعل راح كل واحد اوضتة يجهز  حالة وبدأنا نتحرك بالسيارة علي المطار بس واول دخولي صالة الانتظار حسيت بدوخة وزي ما اكون شايف مخلوقات كتيرة حولية سودة تماما وطويلة وكنت حقع راح عادل سندني قبل ما اقع وقالي في اي مالك يبني قولتة مفيش حاجة انا كويس انا دخت بس 
رد الروحاني وقال
 هما كتيير ولا اي 
قولتة هما مين 
قالي اصدي الناس اللي ف المطار وضحك بخبث وانا بيني وبين نفسي ف حاجات كتيرة بتقولي ارجع مش حتقدر تكمل كفاية خسارة صديق واحد بلاش بسببك تخسر الجميع وساعتها افتكرت كلام جدتي اني انا الامل وان القوة معايا واني ساحر بالوراثة  واتشجعت وكملت وركبنا الطيارة بس لسة حاسس بدوخة واول ما قعدت ع الكرسي وربطت الحزام قولت لنفسي محتاج انام واغمض عيني ولقيت  نفسي في مكان غريب جدا ماشي مش عارف فين وكائنات غريبة بتلف وزي ما اكون دخلت نفق غريب ضلمة اوي متشوفش حاجة فية اي حاجة بس سامع اصوات غريبة وكلام مش مفهوم بس وسمعت صوت بينادي ويقول انتا الوريث وصاحب العهد 
بدون تردد قولت ايوة هو انا 
وسمعت ضحكة زي ضحكة الروحاني ف المطار وباستهزاء قال
انتا جبان ومعندكيش الشجاعه 
قولتة 
انا افعال مش اقوال 
وانا عزمت العزم ارجع صديقي عمر ونرجع كلنا سوا 
قالي انت عارف يا انسي انا مين
وبدأ يقرب مني وحسيت بانفاسة بتقرب من وجهي ولقيت ريم بتصحيني وتقول اصحي ي طارق ف اي مالك ؟
الطيارة كلها بتبص علينا واي الاصوات اللي كانت طالعة منك واي حكاية انك الوريث قولتهم اكيد كنت بحلم رد الروحاني وقال 
انت بتكدب ي طارق علينا هو
 في حد بيحلم عينة تبيض كدا وتتحول ؟! ""
قولتة بسخرية ايوة
 دة حلم نيو فاشون
  سيبوني ف حالي 
رد الروحاني يبني انتا شايل حمل كبير مفيش حد ولازم نشيل معاك والكل رجع مكانة  
 وبدا الروحاني يهمس لصديقة والراجل الي معاه لغاية ما وصلنا مطار دمشق وركبنا سيارة ورحنا بيت صغير واحنا داخلين قولتة حنعمل اي ف الكتاب قاطعونا الجميع طب نرتاح الاول 
رد الروحاني وقال الامر كلة بايدك ي طارق وانت اللي حتقرا الكتاب وزي ما قال الكتاب بعد منتصف الليل سوف يضئ القمر ودخلنا كلنا البيت وغيرنا ملابسنا وقعدنا ناكل وانا طول ما انا قاعد
سامع اصوات في غريبة
 وكلام مش مفهوم 
بجد تعبت عاوز اخلص من الكابوس
وحصل شيء غريب اول اسمع
صوت عمر بيستغيث ويبكي غصب عني قومت من ع الأكل وصرخت وقولت متخافيش ي عمر 
انا مش هسيبك انا حخلصلك من ايديهم ودخلت ف نوبة بكاء واللتف الكل حوليا  قام الروحاني وقال 
ملوش لأزمة
 العياط مش هيعمل حاجة لصديقكك يلا كلة يطلع اوضتة ومعادنا قبل منتصف الليل بدقائق ونروح المكان اللي ف الخريطة وفعلا جية الوقت وحضرنا الشنط ومشينا في مكان صحرة كلة رمال  الكل عمال يبصلي 
وقالوا انتا متاكد ان هو دة المكان قولتلهم ايوة دي نفس المكان اللي ف الخريطة رديت ريم وقالت
 يعني اي
 يعني عمر ضاع 
واحنا ضيعنا ومفيش فايدة
وازاي ضيء القمر حينور 
ف صحراء زي دي 
  ولقيت نفسي بردد كلام غريب مش مفهوم
 بانتور انتخراس ورمدوش الفامقغون مهعاسش افقرات
بحق هذة الكلمات اني أمركم 
 بفتح المدخل للوريث وبحق العهود
 ثاخروقش انشغفو لنتاصه زخهثتاو
 ومع آخر كلمة ظهر باب بس مقفول ومفيش علية اقفال زي باب فرعوني ومكتوب علية باللغة العربية
 مرحب بالوريث
 لكي يفتح الباب يجب عليك 
تقديم الكربان وثق العهد 
كلنا بصنا لبعض ومحدش فاهم حاجة رد الروحاني وقال السر ف الكتاب دورنا في الكتاب مفهوش حاجة 
صرخت ريم
 منك لله يا طارق
 انت السبب حرام عليك 
ضيعت عمر بسبب أفعالك انت وعيلتك وتخاريف جدتك 
وراحت ريم خبطاني بايدها
وفضلت تبكي بحرقة 
انا من الخبطة رجلي جات ف طوبة 
ووقعت ع الارض وانا ماسك الكتاب بأيدي وقع مني الكتاب ووقعت معاة دراعي اتعور ونزل 
منة دم ع الكتاب وبدات الارض تهتز والباب بدأ  يفتح رد الراجل العجوز صديق الروحاني 
دة من العهود القديمة بتتربط بالدماء ودا معناه انك 
 الوريث ودمك من دمهم 
رد مازن وقال انتوا نسيتوا لما نزل منك دم والكتاب شرب الدم وابتدا الكلام يظهر في الكتاب ازاي نسينا حاجة زي دي ومع فتح الباب
 ظهر كلام جديد لقد تم فتح الباب اذا لما تسطيعو اجتياز الاختبار
 فسوف تكون نهايتكم 
لابد من البحث عن الباب الثاني بصينا لقينا  سلالم وبدأنا ننزل 


والي هنا ينتهي الجزء الثالث 


والي اللقاء ف الجزء الرابع 

__________________________________________________
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 1220993638_Cheraghi-Sadeghi
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 2m2cmjb
صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 2qas7io

اكرهني بصدق 
تجاهلني بصدق
احبني بصدق


هكذا                ساحترمك  
3del
3del
مستشار المنتديات
مستشار المنتديات

صرخات الألم  ( الجزء  الأخير ) - صفحة 2 1367385643753
الجنس : ذكر
تاريخ الميلاد : 08/12/1980
تاريخ التسجيل : 29/07/2016
عدد المساهمات : 2028
مكان الاقامة : ف مكان تسكنة الاشباح والادخنة فلا تسالني عن عنواني والا ادخلتك عالم النسيان

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

صفحة 2 من اصل 5 الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5  الصفحة التالية

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة


 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
Google