منتديات 12 شات
أهلا ومرحبا بكم في منتداكم منتدي شات 12 .. نتمنى لكم طيب التواجد
منتديات 12 شات
أهلا ومرحبا بكم في منتداكم منتدي شات 12 .. نتمنى لكم طيب التواجد
المواضيع الأخيرة
» حالتك المزاجية !!!!
لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير  Icon_minitime1الإثنين 18 مارس 2024, 8:39 am من طرف okA

» سجل حضورك بكلمة لحد ف بالك 2017
لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير  Icon_minitime1الإثنين 11 مارس 2024, 9:32 pm من طرف okA

» ملاعب - Stadiums
لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير  Icon_minitime1الإثنين 11 مارس 2024, 11:54 am من طرف okA

» نُونْ
لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير  Icon_minitime1الخميس 07 مارس 2024, 2:38 am من طرف قلبي معك ~

» عزفي علي آلة العود
لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير  Icon_minitime1الثلاثاء 05 مارس 2024, 7:32 pm من طرف Aseed

» همسات شاعرية ( متجدد )
لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير  Icon_minitime1السبت 02 مارس 2024, 11:35 pm من طرف قلبي معك ~

» ســجـــل حــضــورك ادامــ الــمــرايــــة ًًًًً
لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير  Icon_minitime1السبت 02 مارس 2024, 9:14 pm من طرف 3del

» سجل حضورك بإسم لاعب تحبه
لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير  Icon_minitime1الأربعاء 28 فبراير 2024, 9:40 pm من طرف okA

»  ألتراس | Ultras
لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير  Icon_minitime1الأحد 25 فبراير 2024, 5:26 pm من طرف okA

انت الزائر رقم ..

Website counter

لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير

استعرض الموضوع التالي استعرض الموضوع السابق اذهب الى الأسفل

لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير  Empty لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير

مُساهمة من طرف 3del الإثنين 24 ديسمبر 2018, 9:04 pm

وعلي نغمات اغنية علي الحجار 
لما الشتاء يدق البابان 
اكتب قصة صغيرة اتمني ان يترجم 
ما بداخلي الي حروف وكلمات 
معي ومعكم 
لما الشتاء يدق البابان 


عدل سابقا من قبل 3del في الجمعة 28 ديسمبر 2018, 7:18 pm عدل 3 مرات

__________________________________________________
لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير  1220993638_Cheraghi-Sadeghi
لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير  2m2cmjb
لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير  2qas7io

اكرهني بصدق 
تجاهلني بصدق
احبني بصدق


هكذا                ساحترمك  
3del
3del
مستشار المنتديات
مستشار المنتديات

لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير  1367385643753
الجنس : ذكر
تاريخ الميلاد : 08/12/1980
تاريخ التسجيل : 29/07/2016
عدد المساهمات : 2131
مكان الاقامة : ف مكان تسكنة الاشباح والادخنة فلا تسالني عن عنواني والا ادخلتك عالم النسيان

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير  Empty رد: لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير

مُساهمة من طرف 3del الإثنين 24 ديسمبر 2018, 9:12 pm

كنت مروح البيت متأخر كعادتي منا بشتغل مندوب مبيعات 
والجو كان شتا أوي وبرد كتير 
المهم رحت علي محطة الاتوبيس  لان ركوب أوبر أو تاكسي حيفرم المرتب المهم  
فضلت واقف على المحطة حوالي 10 دقايق لحد ما لقيت أتوبيس، ركبت ودفعت تذكرة للسواق ودخلت قعدت في تالت كرسي. 
كان قاعد فالكرسي الأول ولد وبنت، هي حاطة راسها على كتفه وتقريبًا نايمة أو عايشة قصة حب معاة
 وباقي الأتوبيس فاضي. 
حطيت راسي على الإزاز وقعدت اسمع اغاني واهون نفسي واقول نص ساعة وهكون في البيت 
واترمي ع السرير وانام هلكان موووت 
محطتين ركبت بنت لابسة نضارة ومسرحة شعرها ديل حصان ، ولابسة تيشرت رمادي
قعدت في الكرسي اللي ورا البنت والواد. 
أنا سرحت في الطريق وفي الأغاني اللي شغالة، لحد ما لاقيت البنت 
جات قعدت جنبي. 
بصيتلها لقيتها بتشاور على شاشة موبايلها. 
أنا إتخضيت للحظة، وأفتكرتها مجنونة ولا مقلب 
بصيت لشاشة الموبايل لقيت مكتوب فيها
إحنا ف خطر قول للسواق يوقف ويلا ننزل  
أتسمرت ومبقيتش عارف اعمل اية  لاقتها مسكت الموبايل تاني وكتبت 
أرجوك لازم ننزل هفهمك كل حاجة لما ننزل احنا في خطر
بصيتلي بصة تانية وكان شكلها مرعوب وقامت ناحية الباب. 
حاجة جوايا خلتني أقوم وراها وأقف جنب الباب وقولت للسواق 
 على جنب ياسطي
 السواق ماوقفش
 ولا كأنه سامع اصلًا
الشاب اللي نايمة البنت ع كتفة   هو اللي بصلنا لكن ماتكلمش.


زعقت بصوت عالي وقولت
 "أقف هنا!! 
عايزين ننزل! 
فجأة السواق فرمل جامد ووقف.


نزلنا بسرعة ولقيتها مسكت إيدي وجرىت بيا للناحية التانية من الشارع ووقفت عند المحطة بتاعة الأتوبيس التانية.


وقالت بصوت مبحبوح
أنا آسفة إني نزلتك
بس أنا دكتورة 
والبنت إللى كانت حاطة رأسها علي كتف الشاب
 ميتة
 كان ف رقبتها جرح عميق
وشاورت ناحية الأتوبيس
 وفعلًا السواق والولد كانوا باصين عليا، وفجأة ببص جنبي تاني..مالقتش البنت 

__________________________________________________
لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير  1220993638_Cheraghi-Sadeghi
لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير  2m2cmjb
لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير  2qas7io

اكرهني بصدق 
تجاهلني بصدق
احبني بصدق


هكذا                ساحترمك  
3del
3del
مستشار المنتديات
مستشار المنتديات

لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير  1367385643753
الجنس : ذكر
تاريخ الميلاد : 08/12/1980
تاريخ التسجيل : 29/07/2016
عدد المساهمات : 2131
مكان الاقامة : ف مكان تسكنة الاشباح والادخنة فلا تسالني عن عنواني والا ادخلتك عالم النسيان

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير  Empty رد: لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير

مُساهمة من طرف 3del الثلاثاء 25 ديسمبر 2018, 4:36 pm

قعدت واقف مكاني مبتحركش ومش قادر استوعب الي حصل 
بس قولت لنفسي اكيد من تعب الشغل ودي كلها تخيلات  
وحاولت اقنع نفسي ان محصلش حاجه 
وروحت موقف الاتوبيس اخدت الاتوبيس وروحت


وقعدت افكر كتير ف الي حصل قولت لنفسي ايه الهبل دا هوا في حاجه زي دي تحصل اكيد اكيد بتخيل او غفلت ونمت ف الاتوبيس وخلطت الحلم بالحقيقه


ونمت


تاني يوم الصبح صحيت ودخلت الحمام اخد شاور سخن طلعت لقيت المرايه عليها شبوره من البخار ومكتوب عليها 
 انا اسفة اني نزلتك امبارح من الاتوبيس 


شوفت الكلام جسمي تلج وحسيت اني مش قادر اتحرك من مكاني
 ولا قادر اتنفس
يعني ايه
  مكنتش بتخيل
 مكنتش بحلم 
 طب مين دي
 ازاي دخلت البيت
 ازاي وصلت للحمام 


فتشت البيت حته حته 
ملقتش حد 
قعدت ع الكنبه
 وانا مش فاهم اي حاجه 
وبتنفس بصعوبه
 بصيت ف الساعه 7:٣٠
اتأخرت اوي ع الشغل 
جريت لبست ونزلت واخدت تاكسي 
ومكنتش بفكر غير ف الي حصلي امبارح 
والبنت دي حقيقة أم سراب 


وصلت الشغل وبدأت يومي ف الشغل اي نعم كنت مش مظبوط ومعظم وقتي بفكر بس كنت بحاول اهدي نفسي واقول انها تخيلات من كتر  الارق وضغط الشغل 
واليوم عدي بالعافيه ومصدقت اني خلاص هروح 
وبصراحه خوفت اركب اتوبيس تاني وركبت تاكسي وانا ف الطريق عند المكان الي نزلت فيه مع البنت 
كانت الاشاره حمرا والتاكسي واقف ببص ع موقف الاتوبيس لقيت البنت  قاعدة وبتبصلي محستش بروحي غير وانا بقول للسواق ع جنب هنا يااسطي
 ونزلت جري عليها ع ماعديت الشارع ملقتهاش


و فضلت اسبوع نفس الحكايه 
تحصلي ف نفس المكان 
فقررت ارجع اركب اتوبيس والي يحصل يحصل 
وانا قاعد ف الأتوبيس وكنا قربنا من المحطة واحده ست
 قالت للسواق المستشفي 
راح السواق وقف ف نفس المكان .


قولت مستشفي
هي  قالتلي  قبل كدا انها 
دكتورة لقيت احساسي
 بيقولي اني لازم انزل اشوف المستشفي دي يمكن تكون ليها علاقه بيها 
وفعلا نزلت مع الست وقولتلها هوا في مستشفي هنا ؟!
قالتي اه يابني
 الشارع اللي جاي يمين 
روحت وفعلا لقيت مستشفي دخلت وانا مش عارف 
هعمل ايه ولا بدور ع ايه 
روحت للاستقبال وفضلت واقف مش بتكلم وموظفه الاستقبال بتقولي نعم يافندم
 وانا قاعد بفكر اقولها ايه 
 فكرت اقولها مواصفات البنت 
كأني كنت مريض عندها قبل كدا 
وفعلا قولتلها انا كشفت
 عند دكتورة كدا ومش فاكر
 اسمها اصل الروشته ضاعت مني وبدور عليها 
قالتلي مواصفاتها ايه 
قولتلها لمحات منها لأن صورتها 
اتحفرت بخيالي 


قالتلي باستغراب انت قصدك 
علي دكتورة رانيا

__________________________________________________
لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير  1220993638_Cheraghi-Sadeghi
لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير  2m2cmjb
لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير  2qas7io

اكرهني بصدق 
تجاهلني بصدق
احبني بصدق


هكذا                ساحترمك  
3del
3del
مستشار المنتديات
مستشار المنتديات

لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير  1367385643753
الجنس : ذكر
تاريخ الميلاد : 08/12/1980
تاريخ التسجيل : 29/07/2016
عدد المساهمات : 2131
مكان الاقامة : ف مكان تسكنة الاشباح والادخنة فلا تسالني عن عنواني والا ادخلتك عالم النسيان

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير  Empty رد: لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير

مُساهمة من طرف 3del الأربعاء 26 ديسمبر 2018, 11:41 pm

قولتلها بلهفه ايوة بالزبط هي 
مش عارف ازاي نسيت اسمها
قالتلي انت كشفت عندها من امتي  حسيت انها بدأت تشك فيا 
ف ضحكت كدا وقولتلها من فتره مش فاكر الشغل بقا وكدا مخليني مش مركز اوي ف الوقت والايام وانتي عارفه بقا ضغط شغل الموظفين الي زينا 


راحت ابتسمت وقالتلي فعلا 
بس حضرتك مش هتقدر تتابع
مع الدكتورة رانيا تاني 
 لأنها عملت حادثه من 4 شهور
 وف غيبوبه تامة  لحد دلوقت هنا 
اخدت الخبر وانا متنح 
 ومشيت من غير اقول ولا اي كلمه


بدأت اسأل نفسي 
طول الطريق يعني دي روحها 
طب ازاي روحها 
وهي لسه عايشة 
واشمعنا انا الي شوفتها 
وانا اصلا معرفهاش 
وفضلت ع الحال دا بكلم نفسي وعايش ف صراع 
قولت لازم اتأكد بنفسي
انها فعلا البنت اللي نزلت معها 
واشوف كلام موظفة الاستقبال 
صح ولا غلط 
روحت ومنمتش 
من كتر مانا بفكر هعمل ايه بكره 
قررت مروحش الشغل واروح المستشفي وفعلا روحت وبصيت من بعيد ع الاستقبال لقيت ان موظفة الاستقبال مش موجودة 
وف شاب موجود مكانها 
 قولت الحمدلله اقدر اسأل عليها كأني اعرفها


وفعلا روحت وقولت لموظف الاستقبال في مريضة هنا ف حاله غيبوبه اسمها الدكتورة رانيا 
 انا قريبها بس مش عارف رقم اوضتها
قالي مامتها وباباها
 لسه داخلين حالا وقت الزياره بدأ من ربع ساعه الدور التاني 
غرفه ٤٥ الدور الثاني 


روحت طلعت وبدأت امشي وخايف حد يشوفني ووصلت الاوضه وبصيت من الازاز لقيت مامتها وباباها قاعدين وع وشهم حزن 
 وانا ببص عليهم مكنش واضح اوي شكل البنت وانا مركز
 بحاول اشوف شكلها  من الازاز 
لقيت صوت رجل جايه ناحيه الممر ف الطرقه جريت استخبيت لقيت دكتور خبط ودخل جريت عند الباب كان مردود سمعته بيقولهم حالتها ف تأخر مستمر 
وانهم للاسف مفيش امل 
وانهم بيفكرو يفصلو الاجهزة عنها
طبعا مامتها وباباها  انهارو
وخرجوا ومش كملو وقت الزياره وخرجو وع وشهم حزن وانكسار 


دي كانت فرصتي اني ادخلها 
ووقت الزياره لسه شغال
دخلت لقيتها هي فعلا البنت الي شوفتها بس كانت ملامحه مريحه اوي حسيت كأني اعرفها من سنين 
قعدت قولتلها كلام كتير
 كأني ما صدقت شوفتها كلام انا مش عارف بقولو ليه حاجات عن احاسيسي وارهاقي وتعبي 
وبعدين سكت ولسه هقولها كلام كتير تاني 
جت الممرضه وقالتي الزياره خلصت وخرجتني بره 
دخلت البيت ومن كتر التعب الي فيا نمت بهدومي 
صحيت 
وركبت الاتوبيس وروحت الشغل وانا روحي كلها مسحوبة ومتخبط بعد ماتأكدت انها هي وفجأة 
لقيتها قدامي وبتقولي انزل معايا ومتخافش مش همشي .
وفعلا نزلت


قالتلي انا بركب كل يوم الاتوبيس دا بروح منه الشغل 
دكتورة جديدة و كدا بقا
و اول ماربنا كرمني اشتريت عربيه وانا راجعة من الشغل بليل العربيه اتقلبت بيا 
عارف انا لو عشت تاني
حفضل اركب اتوبيس طول حياتي 
عشان كان السبب ف اني حبيتك 


كانت بتتكلم ومرسوم ع وشها
 حزن كبير 
ولسه هسألها اشمعنا انا شوفتك
 كانت اختفت
ووقتها قررت اني لازم اساعدها 
بأي طريقة

__________________________________________________
لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير  1220993638_Cheraghi-Sadeghi
لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير  2m2cmjb
لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير  2qas7io

اكرهني بصدق 
تجاهلني بصدق
احبني بصدق


هكذا                ساحترمك  
3del
3del
مستشار المنتديات
مستشار المنتديات

لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير  1367385643753
الجنس : ذكر
تاريخ الميلاد : 08/12/1980
تاريخ التسجيل : 29/07/2016
عدد المساهمات : 2131
مكان الاقامة : ف مكان تسكنة الاشباح والادخنة فلا تسالني عن عنواني والا ادخلتك عالم النسيان

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير  Empty رد: لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير

مُساهمة من طرف 3del الجمعة 28 ديسمبر 2018, 7:24 pm

روحت الاستقبال
 وطلبت الدكتور
 الي مسئول عن حالتها  
وقعدت معاه وحاولت اقنع فيه انها تاخد فرصه وميفصلوش عنها الاجهزه كان عندي احساس انها هترجع محتاجة فرصه بس  
ابتسم الدكتور
 وقالي متأكد ازاي ؟
 معرفتش اقولة ايه
 احكيله اللي حصل
 ولا اعمل ايه 
سكت شويه
وقولتله احساس
قالي احساس
انت تقربيلها ايه
 خوفت اقول اقربلها
  يكون عارف اهلها
 لقيت نفسي تلقائي بقولة  
حبيبتي 


بصلي باستغراب وقال 
رانيا طول عمرها مش اجتماعية وملتزمة جدا عموما ربنا ييسر الأمور 


قالي بس  للاسف انا مقدرش اعمل حاجه وكمان  اهلها وقعو ع الورق وهنفصل عنها الاجهزه بكره .


قلبي واجعني اووي واتقبض 
 واستاذنت من الدكتور وقولته خليني اشوفها 
يمكن يكون 
الوداع الأخير
 وافق الدكتور 
ودخلت الاوضة قعدت جمبها 
وقلبي واجعني
 حاس بألم جامد 
ونغزه ف قلبي
 كأني هموت 
وقولتلها انا اسف كنت عاوز اساعدك 
انا لحد دلوقت مش عارف
 انتي لية ظهرتلي 
 بس انت احلي حاجه 
حصلتلي ف حياتي 
ومسكت ايدها كانت دافيه اوي حضنتها وانهرت من العياط ومحستش بروحي غير 
وانا بقولها بحبك
معرفش ازاي وامتي ويمكن اكون مجنون بحب روح
المهم  اني بحبك


وانا ماسك ايدها لقيت ايديها بدأت تتتبت فيا وتتحرك والاجهزه قعدت تعمل اصوات غريبه ولقيت دكاتره وممرضات دخلو وخرجوني بره والدكتور قال اخرج 
وانا مش فاهم في ايه 
خرجت وبعد شويه
 لقيت الدكتور
 جاي وفرحان 
وبيقولي فاقت 
جريت اشوفها 
بس كانوا مانعين
الدخول ومرت ساعات لحد ما 
جية الدكتور وقالي ادخل شوف 
حبيبتك  وسابني ومشي 
ولسة حدخل سمعت الممرضة بتكلمها وتقولها حبيبك 
كانت حالتة وحشة اووي
وبصوت ضعيف سمعتها 
بتقول حبيب مين
 اية اللي بتقولية دة 
حسيت بنفسي اتخنق 
وجريت خرجت من المستشفي 
ازاي مش حسيت بحبي ليها 
ازاي مش حسيت بخوفي عليها 
ازاي وعينها قالتلي بحبك 
انصدمت ولأن هكذا الايام  
حاولت ابقي كويس وروجعت لشغلي تاني ب ماقضيت اسبوعين ف البيت منهار فيهم 
ورجعت اركب الاتوبيس تاني


وانا قاعد لقيتها 
 داخلة عليا ف  الاتوبيس
الغريبة قعدت جنبي 
وكأنها متعرفنيش 
هي للأسف محبتنيش وانا 
حبيبت روح 
وهكذا الحياة 
الي اللقاء 

__________________________________________________
لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير  1220993638_Cheraghi-Sadeghi
لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير  2m2cmjb
لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير  2qas7io

اكرهني بصدق 
تجاهلني بصدق
احبني بصدق


هكذا                ساحترمك  
3del
3del
مستشار المنتديات
مستشار المنتديات

لما الشتاء يدق البابان الجزء الأخير  1367385643753
الجنس : ذكر
تاريخ الميلاد : 08/12/1980
تاريخ التسجيل : 29/07/2016
عدد المساهمات : 2131
مكان الاقامة : ف مكان تسكنة الاشباح والادخنة فلا تسالني عن عنواني والا ادخلتك عالم النسيان

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

استعرض الموضوع التالي استعرض الموضوع السابق الرجوع الى أعلى الصفحة

- مواضيع مماثلة

 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
Google