منتديات 12 شات
أهلا ومرحبا بكم في منتداكم منتدي شات 12 .. نتمنى لكم طيب التواجد
منتديات 12 شات
أهلا ومرحبا بكم في منتداكم منتدي شات 12 .. نتمنى لكم طيب التواجد
المواضيع الأخيرة
» نُونْ
البيت المهجور الجزء الأخير  Icon_minitime1أمس في 11:20 pm من طرف habiba maged

» سجل حضورك بكلمة لحد ف بالك 2017
البيت المهجور الجزء الأخير  Icon_minitime1أمس في 12:18 am من طرف habiba maged

» هل الربح من الانترنت حقيقي ؟
البيت المهجور الجزء الأخير  Icon_minitime1الجمعة 26 فبراير 2021, 9:34 pm من طرف jabal jabal

» أنس
البيت المهجور الجزء الأخير  Icon_minitime1الإثنين 22 فبراير 2021, 2:04 am من طرف habiba maged

» عاهديني
البيت المهجور الجزء الأخير  Icon_minitime1الجمعة 12 فبراير 2021, 12:59 pm من طرف Hany

» ســجـــل حــضــورك ادامــ الــمــرايــــة ًًًًً
البيت المهجور الجزء الأخير  Icon_minitime1الخميس 11 فبراير 2021, 9:30 pm من طرف 3del

» فراشة ~
البيت المهجور الجزء الأخير  Icon_minitime1الأربعاء 03 فبراير 2021, 10:37 am من طرف ! MEERA

» تويتات على جدار حياتي
البيت المهجور الجزء الأخير  Icon_minitime1الأحد 24 يناير 2021, 5:54 pm من طرف أيمن حسن

» قبَس مقتبس
البيت المهجور الجزء الأخير  Icon_minitime1السبت 23 يناير 2021, 5:42 am من طرف هجير الصمت

انت الزائر رقم ..

Website counter

البيت المهجور الجزء الأخير

صفحة 1 من اصل 2 1, 2  الصفحة التالية

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل

البيت المهجور الجزء الأخير  Empty البيت المهجور الجزء الأخير

مُساهمة من طرف 3del الثلاثاء 14 مايو 2019, 2:48 am

مممم مش عارف ابدا منين  ولا ابدء ازاى اللي حابب اقولة
 انا مش مجنون 
ومش حنكر الكل حذرني من الطريق دة بس مبدأي العمر 
قصير ومش دايما كلام الناس صح  المشكلة  يا دكتور اني بحس انى  مريض أدام اي حاجه بحبها او اى حاجه بتدخل راسي . بدون فلسفة وهري انا حاحكي حكايتي. انا منير طارق عندى ٢٢ سنة  ساكن فى الزيتون  عايش في بيت عيله مع امي وابي  و عندى ٣ اخوات
أصغر مني بحب المغامرات 
واي شئ غامض ومثير  
بحب الكتابه جدا وبلاقي نفسي فيها وكنت بحب اكتب كل حاجة بتحصل في يومي اى حاجه حصلتلى وكنت بقرا واكتب كتير قصص رعب واتاثرت كتير بحلقات احمد يونس علي الراديو نسيت اقولك انا بعشق الراديو والجو الهادي وبقيت اكتب من حين لآخر قصص مرعبة كتير قالولى بلاش السكه دى ماعرفش ليه 
 طب ليه تفكيرى مكنش زيهم 
طيب هما بيخافو 
انا مالي مش فاهم 
أقرب صحابي مسعد وكريم متربين سوا كنا اصحاب قريبين من بعض جدا  لكن بعد ما بقيت عاشق للمجال دا
وعشان مكنش كداب كنت بحب اعمل مقالب مرعبة فيهم ف دايما قافشين مع بعض واخدوا جمب المهم مع كل قفشة بينا كنت بضحك وبقول لسة عيال 
وف يوم راجع من الجامعة لاقيت ام نرجس جارتنا ست لتاتة كل يوم تجي عند امي يرغوا وتشرب معاها قهوة بصراحة كنت اما اشوفها اسلم وادخل اوضتي وانفضلها
وفعلا دخلت وسلمت بس الرد كان باهت كانوا مشغولين بالكلام رحت اغسل وشيء سمعتها بتقول لامي  عارفة البيت المهجور اللي ادامنا  كل يوم بسمع منه اصوات مرعبه  مره اسمع صوت طفل بيعيط مره صوت طفل بيضحك  مره تسمع اصوات خبط حديد  الغريب ان مفيش حد فى البيت بيسمع الاصوات دى غيري وكل اما اقول لابو نرجس يضحك ويقولي اتفطي كويس وانتي نايمة وانا تعبت ومش عارفة اعمل اية 
امبارح كنت واقفة بطبخ 
 شفت ضل بيعدى بسرعه فى الشباك بتاع البيت المهجور 
ارتعشت وفضلت انادي على جوزي لكن مردش عليا فضلت باصه للشباك وشفت وش محروق ظهر فجاه و بيبص عليها 
 طبعا صرخت واغمى عليا والعيال جم وجوزي علي صراخي ومن ساعتها والخيالات بشوفها ف كل مكان ومحدش مصدقني ومش عارفة اعمل اية 
 ردت امي عليها وقالتها روقي بس اتوضيء وصلي واقراي قرآن ودايما خلي القرآن شغال ف البيت حيفظك وساعتها قررت أن كلام ام نرجس ينفع قصة جديدة بس كان لازم اروح ابص ع البيت 


يتبع


عدل سابقا من قبل 3del في الثلاثاء 21 مايو 2019, 2:04 am عدل 5 مرات

__________________________________________________
البيت المهجور الجزء الأخير  1220993638_Cheraghi-Sadeghi
البيت المهجور الجزء الأخير  2m2cmjb
البيت المهجور الجزء الأخير  2qas7io

اكرهني بصدق 
تجاهلني بصدق
احبني بصدق


هكذا                ساحترمك  
3del
3del
مستشار المنتديات
مستشار المنتديات

البيت المهجور الجزء الأخير  1367385643753
الجنس : ذكر
تاريخ الميلاد : 08/12/1980
تاريخ التسجيل : 29/07/2016
عدد المساهمات : 2028
مكان الاقامة : ف مكان تسكنة الاشباح والادخنة فلا تسالني عن عنواني والا ادخلتك عالم النسيان

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

البيت المهجور الجزء الأخير  Empty رد: البيت المهجور الجزء الأخير

مُساهمة من طرف 3del الأربعاء 15 مايو 2019, 1:07 am

وانا في طريقي للبيت قابلت مسعد  وقفت معاه فسالني رايح فين رايح حكيتلة القصة 
قالي انت مجنون مش فاهم لية عايز تقتحم العالم دة دي مش شطارة 
ضحكت وقولتلة
 هتعرف بعدين 
قالي انا بنصحك بلاش تروح هناك لانك هتتمنى الموت وافتكر كلامي كويس  بلاش علشان خاطري بلاش 
بصراحه سيبته ومشيت مهتمتيش باللى قاله مشيت وفى بالى انى لازم ادخل واعرف واشوف اللى الست شافته فعلا حقيقي ولا تخاريف 
 الليل بدا يغيم 
 بصيت حواليا
 مالقتش حد واقف 
 الباب كان مفتوح 
 اول ما دخلت من الباب الرئيسي
 لاقيت زباله كتيره 
طلعت موبيلي 
ونورت الكشاف 
 وبدات امشى واحده واحده 
ودخلت  البيت 
لون الجدران اسود مش باين اللون من مرور الزمان
 تحس ان المكان 
ليه هيبه غريبه ومرعبه 
ف نفس الوقت 
بصراحة اتهزيت شوي من جوايا 
بس قولت لازم اكمل وجالي شعور 
اني ف عالم تاني لاقيت سلالم طلعت لاقيت طرقة طويلة فيها اربع اوض جمب بعض 
قررت ادخل اول اوضه علي يمين السلالم وجهت الكشاف
 قربت من باب الاوضه 
ولسة بفتح اوكرة الباب 
 سمعت من ورايا 
 بيقول ارحل 
يتبع 

__________________________________________________
البيت المهجور الجزء الأخير  1220993638_Cheraghi-Sadeghi
البيت المهجور الجزء الأخير  2m2cmjb
البيت المهجور الجزء الأخير  2qas7io

اكرهني بصدق 
تجاهلني بصدق
احبني بصدق


هكذا                ساحترمك  
3del
3del
مستشار المنتديات
مستشار المنتديات

البيت المهجور الجزء الأخير  1367385643753
الجنس : ذكر
تاريخ الميلاد : 08/12/1980
تاريخ التسجيل : 29/07/2016
عدد المساهمات : 2028
مكان الاقامة : ف مكان تسكنة الاشباح والادخنة فلا تسالني عن عنواني والا ادخلتك عالم النسيان

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

البيت المهجور الجزء الأخير  Empty رد: البيت المهجور الجزء الأخير

مُساهمة من طرف 3del الأربعاء 15 مايو 2019, 4:46 am

 بصيت ورايا اسمع الصوت
 جاي منين والرعب بدا يتملك مني حاولت اجمع اعصابي وفضلت ماسك اوكرة الباب ولفيت بضهرى
 وفتحت الباب
 وفجأة 
سمعت صوت حاجه بتتحدف بتتدحرج من على السلالم 
رحت قافل الباب تاني وجريت 
علي السلالم اشوف اية 
 اتحدف لقيت صوره 
مسكتها ووجهت ضوء الكشاف
ظهر ف الصورة
 جسم ضخم جدا من غير ملامح
 ماسك ف ايده مخطوطة
 لونها اسود والجسم الضخم رافع المخطوطة لفوق 
وقفت متسمر مكاني وفجأة  سمعت صوت باب بيتفتح بهدوووء 
 رميت الصوره وطلعت بسرعه لقيت الباب اللى كنت قفلتة مفتوح
  ف لحظة من اللحظات
 قولت اجري واسيب المكان واروح
 ولكن تمالكت اعصابي وقررت ادخل لاقيت طفل ملفوف بشال اسود وبيبكي 
حاولت اتكلم بس الغريبة صوتي  مابيخرجش قربت منه بهدوء  واما وصلت ولسة برفع الشال عن وجهة  صرخ بوجهي واتحول لنفس الكائن اللي كان ف الصورة وجرى من جمبى وخرج على بره حسيت اني حيغمي عليا
 سندت علي الحيطة بأيدي الطفل دة
 ي دكتور  من غير عيون
خرجت من الاوضه
 وانا بتسند علي الحيطة
 لاقيتة واقف ف اخر الطرقة
 عند آخر أوضة 
وبينادي عليا بيقولي 
تعالا تعالا 
يتبع

__________________________________________________
البيت المهجور الجزء الأخير  1220993638_Cheraghi-Sadeghi
البيت المهجور الجزء الأخير  2m2cmjb
البيت المهجور الجزء الأخير  2qas7io

اكرهني بصدق 
تجاهلني بصدق
احبني بصدق


هكذا                ساحترمك  
3del
3del
مستشار المنتديات
مستشار المنتديات

البيت المهجور الجزء الأخير  1367385643753
الجنس : ذكر
تاريخ الميلاد : 08/12/1980
تاريخ التسجيل : 29/07/2016
عدد المساهمات : 2028
مكان الاقامة : ف مكان تسكنة الاشباح والادخنة فلا تسالني عن عنواني والا ادخلتك عالم النسيان

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

البيت المهجور الجزء الأخير  Empty رد: البيت المهجور الجزء الأخير

مُساهمة من طرف 3del الخميس 16 مايو 2019, 4:20 pm

ببص علية لاقيتة نط ودخل 
الأوضة وسمعت صوت صراخ 
وشيء بيقولي تعالا تعالا 
جمعت شجاعتي ومشيت ناحية 
الأوضة دخلت بحذر وقعدت ابص ف كل مكان بالغرفة مشفتيش حاجة  
زي ما يكون سراب
 ومفيش أثر لشيء
لكن لقيت حاجه نزلت من السقف متعلقه فى حبل وبتتهز يمين وشمال قربت لاقيت نازل من الحبل 
المخطوطة قمت فكيت المخطوطة 
من الحبل وساعتها قررت اخد المخطوطة وامشي من هنا 
لكن زي متكون رجلي مش بتنفذ أوامر عقلي حسيت انى محاط بعيون بتحوم ونفسي اتخنق 
والمكان اتمليء ريحه وحشه اووي واصوات همس على بكى على ضحك على كلام غريب زي مسكون نفير ف ودني 
حاولت احرك رجلي والمرة دي طاوعتني
 جريت جريت من المكان كله
فضلت اجري لحد ما وصلت بيتنا
محدش كان موجود دخلت اوضتى وقفلت على نفسي ارتميت علي السرير من التعب 
نمت .... نمت 
ولاقيت نفسي صاحي 
علي نفس الصوت وبيقول 
ارحل أرحل 
 قمت من سريري مش شايف اى حاجه فضلت انادى على امى 
صوتي مكنش طالع خبطت فى الحيطه وسمعت نفس الصوت بس المرة دي بصوت ضخم بيقول 
 انا خاسم ابن الشيطان 
مرحبا بك فى عالمى 
حسيت اني أغمي عليا وفقدت الوعي


يتبع 

__________________________________________________
البيت المهجور الجزء الأخير  1220993638_Cheraghi-Sadeghi
البيت المهجور الجزء الأخير  2m2cmjb
البيت المهجور الجزء الأخير  2qas7io

اكرهني بصدق 
تجاهلني بصدق
احبني بصدق


هكذا                ساحترمك  
3del
3del
مستشار المنتديات
مستشار المنتديات

البيت المهجور الجزء الأخير  1367385643753
الجنس : ذكر
تاريخ الميلاد : 08/12/1980
تاريخ التسجيل : 29/07/2016
عدد المساهمات : 2028
مكان الاقامة : ف مكان تسكنة الاشباح والادخنة فلا تسالني عن عنواني والا ادخلتك عالم النسيان

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

البيت المهجور الجزء الأخير  Empty رد: البيت المهجور الجزء الأخير

مُساهمة من طرف 3del السبت 18 مايو 2019, 1:13 am

فوقت لاقيت نفسي مرمي علي الارض 
قمت جري افتش ف شنطتي
 واشوف المخطوطة
 واتأكد ان اللي حصل حقيقي
 ولا حلم مفزع 
وبالفعل لاقيت المخطوطة
 اخدت نفس عميق وفكيت الحبل
 وبدات اقفتحها لاقيت مكتوب 
اهلا بك ف عالم ابن الشيطان
 طاعه 
طاعه
طاعه 
وبعدها رسمة قرنين 
وبينهم اسم 
خاسم ابن الشيطان 
وباقي المخطوطة فاضي 
وف اخر المخطوطة مكتوب 
جهز نفسك سيحضر لك 
وفجأة المخطوطة وقعت من ايدي 
والنور اتقطع حاولت اخرج برة الأوضة
 وانادي عليهم بس من غير فايدة
 حاولت اسيب البيت وانزل 
لسة نازل علي السلالم 
وقعت وراسي اتخبطتت ف درجات السلم 
واغمي عليا فات وقت معرفش اد اية 
بس اما فوقت لاقيت نفسي 
 في البيت المهجور ومرمي ادام الغرف
 ولقيت ايد طلعت من الغرفة
 وبتسحبني 


يتبع

__________________________________________________
البيت المهجور الجزء الأخير  1220993638_Cheraghi-Sadeghi
البيت المهجور الجزء الأخير  2m2cmjb
البيت المهجور الجزء الأخير  2qas7io

اكرهني بصدق 
تجاهلني بصدق
احبني بصدق


هكذا                ساحترمك  
3del
3del
مستشار المنتديات
مستشار المنتديات

البيت المهجور الجزء الأخير  1367385643753
الجنس : ذكر
تاريخ الميلاد : 08/12/1980
تاريخ التسجيل : 29/07/2016
عدد المساهمات : 2028
مكان الاقامة : ف مكان تسكنة الاشباح والادخنة فلا تسالني عن عنواني والا ادخلتك عالم النسيان

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

البيت المهجور الجزء الأخير  Empty رد: البيت المهجور الجزء الأخير

مُساهمة من طرف 3del الأحد 19 مايو 2019, 5:46 pm

 ولقيت جسمي من عند رجلي 
 النار ولعاة فية
 وصوت محاصرني من كل مكان 
لازم تتحاسب علي فضولك 
ودخولك عالمنا 
انا خاسم ابن الشيطان 
يا انسي يا حقير 
 لازم تقدملى قرابين الولاء
صوتي مش طالع
 وضحكتة المرعبة
 بتزلزال كياني
 وحسيت اني اغمي عليا
 فتحت عيني لقيت نفسي 
جوة اوضتي وممدد علي السرير والمخطوطة جمبي 
حسيت اني مرهق
 وعايز اخرج من الجو دة شوي 
قمت وفتحت دولابي
 وخبيت المخطوطة فية
 وطلعت من اوضتي
 لقيت امي ف وشى
 قالتي
 اية حكايتك يبني
 كل دة نوم بصلتها
 وما تتكلمتش ورحت داخل اخد شاور وقررت انزل اقعد علي القهوة شوي اهدي اعصابي وقولت اتصل علي صحابي واحاول اخرج من المود دة رنيت عليهم بس لقيت موبيلاتهم خارج نطاق الخدمة وقتها خطرت فكرة براسي اني اروح لام نرجس واحاول اشوف الشباك واتكلم معاها يمكن عندها إجابات لكل اللي حصل 
وفعلا مشيت وروحت البيت وطلعت السلالم ووصلت للدور التاني وقعدت اخبط علي الباب الغريبة ان باب الشقة مليان تراب كتير استغربت اووي 
واما محدش رد قعدت انادي واقول خالتي ام نرجس لقيت الباب اللي ورايا اتفتح وفتحلي راجل عجوز وقالي انت عايز مين قولتة عايز خالتي ام نرجس بصلي الراجل باستغراب وقالي 
يبني دي ميتة من خمس سنين
 انا سمعت كدا 
حسيت اني جوة متاهة 
جريت من ادامة


يتبع 

__________________________________________________
البيت المهجور الجزء الأخير  1220993638_Cheraghi-Sadeghi
البيت المهجور الجزء الأخير  2m2cmjb
البيت المهجور الجزء الأخير  2qas7io

اكرهني بصدق 
تجاهلني بصدق
احبني بصدق


هكذا                ساحترمك  
3del
3del
مستشار المنتديات
مستشار المنتديات

البيت المهجور الجزء الأخير  1367385643753
الجنس : ذكر
تاريخ الميلاد : 08/12/1980
تاريخ التسجيل : 29/07/2016
عدد المساهمات : 2028
مكان الاقامة : ف مكان تسكنة الاشباح والادخنة فلا تسالني عن عنواني والا ادخلتك عالم النسيان

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

البيت المهجور الجزء الأخير  Empty رد: البيت المهجور الجزء الأخير

مُساهمة من طرف 3del الثلاثاء 21 مايو 2019, 2:10 am

قولت لنفسى اكيد الراجل دا بيخرف
 جريت علي بيتنا 
وقولت اشوف امي 
وافهم منها اية حصل 
وفعلا ام نرجس ميتة
 زي ما الراجل قال
ولا انا بحلم ولا في اية 
 وانهي المتاهة
 اللي انا عايش فيها
 عدى الوقت ورجعت بيتى
 وسط حالة غليان جوايا من كل اللي بيحصل البيت فاضي 
والغريبة ان الأرضية
 كلها دم
 والبيت مقلوب
 حسيت بخنقة ورعب
 وفضلت انادي 
امي امي 
حاولت اتصل بامى
 موبيلها مقفول 
كلمت عمى وسالتة عن ابويا واخواتي وامي رد عليا
 وقالى لا يا ابنى ماحدش فيهم جيه 
وقتها قررت اروح احرق المخطوطة
 اللي كانت سبب ف كل اللي حصلي 
دخلت اوضتي فتحت الدولاب ولسة بمسك المخطوطة وحولع فيها 
النار مسكت ف ايدي
 ومنها للبيت كلة
 قعدت اصرخ 
واحاول اجري 
وقعت علي الارض
 واغمي عليا
 ادي اللي حصل يا دكتور
بس  اهلي فين 
مش عارف 
الدكتور قالي اهدي
 لان موقفك صعب
 ولازم النيابة تصدق كلامك 
لان دة لو محصليش مصيرك حيكون الإعدام 
بصلتة بذهول 
إعدام مين انااا
هو اية حصل 
انا عملت اية 
رد الدكتور والدموع ف عينة 
للأسف انت ارتكبت أسوء جريمة 
انت دبحت كل أفراد أسرتك 
بعد ما حطتلهم منوم ف الاكل 
دبحتهم كلهم ومثلت بجثثهم 
وسيبت رسالة
 الشرطة عثرت عليها جنب الجثث 
باسمك خاسم 
انا خادمك المطيع
 وقدمت دماء اسرتي
 قربان لك 
دكتور انا معملتيش حاجة 
وفضلت اصرخ واصرخ 
انا مش مجنون انا مش مجنون 


النهاية

__________________________________________________
البيت المهجور الجزء الأخير  1220993638_Cheraghi-Sadeghi
البيت المهجور الجزء الأخير  2m2cmjb
البيت المهجور الجزء الأخير  2qas7io

اكرهني بصدق 
تجاهلني بصدق
احبني بصدق


هكذا                ساحترمك  
3del
3del
مستشار المنتديات
مستشار المنتديات

البيت المهجور الجزء الأخير  1367385643753
الجنس : ذكر
تاريخ الميلاد : 08/12/1980
تاريخ التسجيل : 29/07/2016
عدد المساهمات : 2028
مكان الاقامة : ف مكان تسكنة الاشباح والادخنة فلا تسالني عن عنواني والا ادخلتك عالم النسيان

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

صفحة 1 من اصل 2 1, 2  الصفحة التالية

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة


 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
Google